دکتر علیرضا رئیسی نمایه

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات مصوبات ستاد ملی کرونا را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی «سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا» صبح امروز در تشریح مصوبات امروز این ستاد گفت: هر تصمیمی که در ستاد ملی می‌گیرین بر این اصول استوار است که مردم می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها و کاهش تردد و تجمعات قطعا باعث می‌شوند که میزان شیوع بیماری پایین آید. اما هر گاه رعایت پروتکل‌ها دچار اختلال شود و تجمعات و مهمانی‌های خانگی و سفرا شکل می‌گیرد میزان ورودی به بیمارستان‌ها به قدری می‌شود که شاید قابل تحمل نباشد. به همین دلیل کشورها مجبور می‌شوند در چنین شرایطی ایجاد محدودیت‌هایی را انجام دهند. در این محدودیت‌ها ما حدود سه هفته پیش ۴۳ شهرستان را محدودیت شدید ایجاد کردیم و بعد از آن هم ۴۶ شهرستان اعمال محدودیت شدند. نتیجه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد محدودیت‌های ایجاد شده کارساز بوده و به همین دلیل طرح جامعی آماده شد و امروز مورد بررسی قرار گرفت.

ببینید:

فیلم/ جزئیات طرح جدید ستاد ملی مقابله با کرونا

وی افزود: این طرح طرحی هوشمند و پویا است و بر اساس بررسی‌های وزارت بهداشت از بار بیماری و میزان بستری روزانه بیماران در شهرستان‌ها صورت گرفته است. این طرح شهرستان‌ها را به سطح هشدارهای مختلفی در می‌آورد. در این زمینه سه سطح هشدار تعریف شد. سطح هشدار سه شامل شهرها و شهرستان‌های قرمز، سطح هشدار دو شامل شهرها و شهرستان‌های نارنجی و سطح هشدار یک شامل شهرها و شهرستان‌های زرد هستند.

رییسی گفت: بر اساس این رنگ بندی‌ها و متناسب با هر وضعیت، محدودیت‌هایی اعمال می‌شود که می‌بایست به طور قطع اعمال شود و حدود دو هفته زمان لازم است که ارزیابی کنیم و ببینیم این اعمال محدودیت‌ها تا چه اندازه موثر بوده و بر اساس آن نیاز به تمدید و تشدید و یا بالعکس نیاز به تسهیل دارد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: واقعیت این است که هدف در این محدودیت ها، تعطیلی کسب و کار مردم نیست، ولی جاهایی مجبوریم به خاطر عدم رعایت پروتکل‌ها و بار زیاد بیمارستان‌ها اعمال محدودیت کنیم. به طور مثال اگر شهرستانی در وضعیت سطح هشدار سه قرار گیرد در این وضعیت به جز مشاغل خیلی ضروری که مربوط به تهیه مایحتاج ضروری مردم، امنیت و سلامت می‌شوند، بقیه مشاغل همه تعطیل هستند. همچنین بر اساس ارزیابی‌های وزارت بهداشت، این تعطیلی ممکن است دو هفته یا کمتر و بیشتر طول بکشد.

وی گفت: در ارزیابی اولیه شاید بیش از ۱۰۰ شهرستان مشمول محدودیت‌های سطح قرمز می‌شوند که اکثر مراکز استان‌ها و از جمله تهران جزو این وضعیت قرمز هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    4 1
    باسلام..جناب ریسی گرامی هرتصمیمی که قراره گرفته بشه باید زود به صورت اجرا دربیاد وباتوجه به زمستان که نزدیکه کوتاهی شاید خدای ناکرده فاجعه به بار بیاره.مسولین باید باهم هماهنگ باشند،جلسه های الان باید اظطراری باشندحتی شده تصف شب جلسه بگیرندوبه اجرا دربیاداگرواقعا جون انسانها مهم است برای دولت..حتی ساعتی دیرتر عزیزان بیش تری ازدست میرندوکسانی که کوتاهی کردند درپیشگاه خداوند،باید جواب گو باشند--
  • علی IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    2 0
    سلام نمی تونید یه تصمیم بگیرید ... اینجوری که شما پیش گرفتید تعداد مرده ها به 1000 هم میرسه .... بیچاره آقای نمکی
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    خواهشمندیم از ستاد کرونا که محدودیت های زوج وفرد ترافیکی در تمامی روزهای هفته از درب منزل اجراشود و با توجه به اینکه اکثر دوروهمی های خانوادگی روزهای ۵شنبه وجمعه می باشد پیشنهادمی گرددکه ستاد کروناخروج اتومبیل ها را از درب منزل ممنوع نمایند با تشکر وسپاس از ستاد محترم کرونا
  • سلامتی IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    1 0
    شمارو بخدا زودتر اقدام کنید الان دوماهه از این اوضاع خیلی بد که امار تلفات اینجوری بالا رفته میگذره و هنوز هیچ کار مفید و هیچ اقدام قاطعی انجام نشده اخه چرا منتظر چی هستین ؟
  • پدرام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    1 0
    معلوم نیست با خودشان چند چند هستند شب می‌خوابند صبح بلند میشن یک چیز دیگه میگن این که نشد مدیریت میخواهید تعطیل کنید کار را یکسره کنید عزیزان ما و مردم درحال مرگند
  • ونوس IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    3 1
    تعطیلی خوبه ولی تکلیف من کاسب که تعطیل شم ازبدبختی وفشارچک میمیرم چیه. یعنی دولت نمیفهمه کسبه تواین اوضاع شرایط خوبی ندارن؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس